Hallå kära bloggläsare!
Det mesta i vår tid blir ju mer och mer styrt via datorer. Att då ha ett grundläggande kunnande är aldrig fel. Jag tänker då att det kan vara bra i de flesta jobb att kunna navigera i de vanligaste operativsystemen (Mac OS och Windows), men också kunna de grundläggande sakerna i ordbehandlarprogrammen i exempelvis Windows Office.
Jag har använt mig av Microsoft Excel under många års tid. Det jag främst använt programmet till är då jag via färdiga mallar skickat fakturor till kunder. Dessutom så har jag använt mig av en träningsdagbok som jag fyller i via just Excel. Tycker det har fungerat smidigt för mig i båda dessa områden. Men till att göra något med avancerat än så tror jag inte att jag fixar. I sådana fall hade jag nog behövt gå en MS Project kurs, för att lära mig lite mer tricks och nyttigheter kring hur man exempelvis gör diagram och så vidare. Det hade nog inte alls varit dumt det!
I övrigt av de olika office-programmen så är det faktiskt bara Word jag använt mig av. Då till att skriva diverse dokument, CV´s och så vidare. Jag tänkte vid första stund att jag är hyfsat duktig och kunnig på dessa program. Men som tidigare nämnt är det bara grunderna jag kan, resten hade jag nog behövt gå en kurs för att lära mig.